30/10/11

ΈΝΑΣ ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΟ ΘΗΣΕΙΟ


Σε λιγότερο από ένα μήνα, η Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη και ο Κωνσταντίνος Μωραΐτης θα ανέβουν σε θεατρική σκηνή στο Θησείο για να ενσαρκώσουν ένα από τα πιο διάσημα ζευγάρια στην ιστορία του θεάτρου. Ο «Ρωμαίος και η Ιουλιέτα», λοιπόν, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Νάντιας Φώσκολου, κυρίως για εφήβους, θα παρουσιαστεί και έξω από το θέατρο, σε σχολεία της Αττικής. Στόχος του: Να συναντηθούν και να επικοινωνήσουν οι «16άρηδες» με το σεξπιρικό κείμενο. Συνομήλικος και εγώ με τη Μαριάνθη και τον Κωνσταντίνο, ήπιαμε καφέ στου Ψυρρή και μιλήσαμε, εκτός από τον έρωτα και τα εφηβικά ψαξίματα, για τα προβλήματα της γενιάς μας.

Φωτογραφίες: Νικήτας Καραγιάννης
Ροκ, σύγχρονο, νεανικό, ιδωμένο με τη ματιά των εφήβων με όπλο τη σπουδαία γλώσσα του μεγαλύτερου των κλασικών. O Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, έτοιμοι να πλημμυρίσουν την πόλη με το δυνατό, απόλυτο, εφηβικό τους έρωτα. Ο Κωνσταντίνος Μωραΐτης και η Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη επιλέχθηκαν για να ερμηνεύσουν τους ήρωες που δίνονται ολόψυχα ο ένας στον άλλον και αγωνίζονται για τον έρωτά τους μέχρι θανάτου. «Είναι δώρο να συμμετέχεις σε αυτή τη δουλειά. Η ευθύνη, βέβαια, είναι μεγάλη», τονίζει ο Κωνσταντίνος και εξομολογείται ότι το πρωί εκείνο που του τηλεφώνησαν για να του προτείνουν το ρόλο του Ρωμαίου ήταν ένα από τα ομορφότερα πρωινά της ζωής του. Η Μαριάνθη συμφωνεί με την άποψη του φίλου της. Δηλώνουν και οι δύο τυχεροί και αγχωμένοι.
Ιουλιέτα...
Η Μαριάνθη μεγάλωσε στις Σπέτσες. Στα 17 της έφυγε από το νησί της για να σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη, στο Τμήμα Θεάτρου της σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου. Πέντε χρόνια μετά, αφού πήρε το πτυχίο της, αποφάσισε να κατέβει στην Αθήνα για να δοκιμάσει τις δυνάμεις της. Αρχικά δούλεψε ως βοηθός της Κατερίνας Μπερδέκα σε θεατρικές παραγωγές του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου, ενώ έχει συμμετάσχει στις βραβευμένες ταινίες μικρού μήκους «Την καλύτερη νύφη» του Neritan Zinxhiria και «Δεν έχεις γάλα», που έγινε με τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Bujar Alimani. Την περίοδο αυτή μένει με μια φίλη της απέναντι από το Πολεμικό Μουσείο, ενώ εκτός από τις πρόβες για την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» τρέχει στα πλατό του MTV για να παρουσιάσει μαζί με τη Μυρτώ Κάζη τη νεανική εκπομπή “Εveryday girls”.
Ρωμαίος...
Ο Κωνσταντίνος, τελειώνοντας το σχολείο, έφυγε από τις Σέρρες όπου μεγάλωσε και μετακόμισε στην Αθήνα για να σπουδάσει σε δραματική σχολή. «Ο πατέρας μου είναι ο ηθοποιός Χρήστος Μωραΐτης. Είχε μυριστεί ότι θέλω να ασχοληθώ με το θέατρο και αντιμετώπισε την απόφασή μου πιο ανάλαφρα. Η μητέρα μου όμως έπαθε σοκ. Της ήρθε απότομο, δεν της είχα εκφράσει ποτέ την επιθυμία μου», εξηγεί χαρακτηριστικά. Εδωσε εξετάσεις στη δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών και πέτυχε. Κατά τη διάρκεια της σχολής συμμετείχε στην παράσταση «Μετά τον αφρό» που ανέβηκε στο Θέατρο Χώρα με την ομάδα 4Frontal. Μένει στο Παγκράτι και γουστάρει πολύ να ανακαλύπτει την Αθήνα!
Περί εφηβείας
Αναρωτιέμαι γιατί η παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» απευθύνεται κυρίως στο εφηβικό κοινό και θα παρουσιάζεται τα πρωινά για τα σχολεία. Η Μαριάνθη παίρνει το λόγο: «Ο Σέξπιρ γράφει για ένα μεγάλο εφηβικό ερώτα. Η Ιουλιέτα είναι 14 ετών και ο Ρωμαίος 15. Το έργο θίγει θέματα που αφορούν άμεσα τους εφήβους. Μιλάει για τη σχέση των γονιών με τα παιδιά τους, τη φιλία, την εξουσία, την ανθρώπινη επικοινωνία, το χρόνο, τη βία, την ενηλικίωση, το χάσμα των γενεών και κυρίως μιλάει για το μεγάλο έρωτα. Εκείνον που μπορεί να σε παρακινήσει για τα πάντα. Επίσης, θεωρώ πολύ σημαντικό ότι μέσα από την παράσταση αυτή, οι έφηβοι θα ακούσουν τη γλώσσα και θα επικοινωνήσουν με ένα από τα σπουδαιότερα κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας».Το εφηβικό κοινό, όμως, δεν είναι άγνωστο στους δύο ηθοποιούς. Πέρυσι συμμετείχαν και οι δύο στο “Respect” σε σκηνοθεσία της Τζωρτζίνας Κακουδάκη. 


«Παίζαμε για τους μαθητές και όλη αυτή η εμπειρία ήταν μια τρέλα! Οι έφηβοι σχολιάζουν, μιλάνε, συμμετέχουν κατά τη διάρκεια της παράστασης. Είναι ένα ζωντανό, ειλικρινές κοινό», εξηγεί η Μαριάνθη και ο Κωνσταντίνος συμπληρώνει: «Λειτουργούν με το ένστικτο, εάν κάτι δεν τους αρέσει, το δείχνουν. Δεν προσποιούνται. Εάν έχεις να πεις κάτι που τους αφορά πραγματικά, τότε θα σε ακούσουν. Αυτό που εκλάβαμε πέρυσι ήταν πολύ θετικό. Κάθε παράσταση ήταν και μια έκπληξη». Οπως και στο “Respect”, έτσι και φέτος, μετά το τέλος της παράστασης πραγματοποιείται συζήτηση ανάμεσα στους εφήβους και τους συντελεστές της θεατρικής δουλειάς, τα λεγόμενα «θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα». «Μέσα από τη συζήτηση που γίνεται, επεξεργαζόμαστε όλοι μαζί τις σκέψεις, τις απορίες, τα συναισθήματα, τους κραδασμούς των εφήβων», αναφέρει η 27χρονη ηθοποιός. Στο μεταξύ για αρκετούς εφήβους ήταν η πρώτη φορά που παρακολούθησαν θέατρο. «Αποτελέσαμε το πρώτο θεατρικό ερέθισμα και αυτό κουβαλάει αρκετό βάρος. Από τη μία ήταν θλιβερό που δεν είχαν ξαναδεί θέατρο και από την άλλη λέγαμε κάλλιο αργά παρά ποτέ», αναφέρει ο 23χρονος Κωνσταντίνος.


Η κουβέντα καταλήγει στον έρωτα και στα βέλη του. Τους ρωτάω εάν έχουν ερωτευτεί ποτέ δυνατά και απόλυτα, έτσι ώστε να κάνουν την αντιστοιχία με τα συναισθήματα του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Η απάντησή τους είναι θετική και μάλιστα αποκαλύπτουν ότι είναι πολύ ερωτευμένοι αυτή την περίοδο. «Είναι τύχη να γνωρίσεις έναν άνθρωπο που σε κάνει να νιώθεις πάθος και λαχτάρα. Τον ταυτόχρονο έρωτα τον έχουμε τοποθετήσει στα επίπεδα της φαντασίας, είναι τόσο σπουδαίος», λέει με ενθουσιασμό η Μαριάνθη. «Είναι ένα συναίσθημα που το ζω. Δεν είναι κάτι που έγινε στο παρελθόν, έχει επεξεργαστεί και έχει ζυμωθεί στο μυαλό μου, είναι κάτι που νιώθω εδώ και τώρα», συνεχίζει ο Κωνσταντίνος.Με ποια ατάκα του ρόλου τους φορτίζονται περισσότερο, όταν την προφέρουν; «Γελάει όποιος ποτέ δεν έχει πληγωθεί με τις ουλές των άλλων», απαντάει ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα αντίστοιχα, χωρίς να το σκεφτεί καθόλου: «Ηρθες νωρίς και ήταν αργά να κάνω πίσω».
Μια άτυχη γενιά;
Μαριάνθη: Ναι, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε πραγματικότητα τα όνειρά μας. Οι συνθήκες δεν μας το επιτρέπουν. Σχέδια που απλά αδυνατούμε να εκπληρώσουμε. Θεωρώ, όμως, εξίσου άτυχη τη γενιά που είναι τώρα στα 45. Εργάστηκαν, δημιούργησαν και τώρα τους τα παίρνουν όλα πίσω. Ασκείται πάνω μας μια βία διαρκείας. Χρησιμοποιούν βία για να περιορίσουν τους ανθρώπους που αντιδρούν. Δεν είναι άσκηση βίας και εξουσίας η συνέντευξη που έδωσε πρόσφατα ο Βενιζέλος;
Κωνσταντίνος: Δεν είναι βία όταν μειώνουν διαρκώς το επίδομα πολυτεκνίας σε μια μητέρα τεσσάρων παιδιών; Δεν είναι βία όταν, ενώ κατεβήκαμε να διαδηλώσουμε με τη Μαριάνθη, μας έκαναν έλεγχο και μας πήραν κάποια φάρμακα που είχαμε στην τσάντα μας; Μας έχουν ευνουχίσει και συνεχίζουν να μας ευνουχίζουν. Προσπαθώ να είμαι αισιόδοξος. Ισως χρόνια μετά να είμαστε η γενιά που θα φέρει την αλλαγή.
«Ρωμαίος + Ιουλιέτα (teen spirit)» του Ουίλιαμ Σέξπιρ. Από τις 6 Νοεμβρίου 2011, σε σκηνοθεσία Νάντιας Φώσκολου στο Θησείον - Ενα θέατρο για τις τέχνες (Τουρναβίτου 7). Πρωινές παραστάσεις για σχολεία και κάθε Κυριακή στις 6:00 μμ. για όλες τις ηλικίες!

Δεν υπάρχουν σχόλια: