29/11/11

ΈΦΗ ΛΟΓΓΙΝΟΥ-ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΦΩΤΑΚΗ. Μια γυναικεία φιλία...


Μια γυναικεία φιλία...
"Ευσταθής* κα ανθόφορος"

«Λίγοι άνθρωποι το έχουν στη φύση τους αυτό: να τιμούν χωρίς φθόνο τον ευτυχισμένο φίλο τους» γράφει ο Αισχύλος και η Έφη Λογγίνου και η Μαριάνθη Φωτάκη με την φιλία τους κάνουν πραγματικότητα τα λόγια του τραγικού. Γνωρίστηκαν το 2004 στις πρόβες της παράστασης «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και από τότε μοιράζονται αλήθειες και δυσκολίες. Αγάπη, νοιάξιμο, επικοινωνία και υποστήριξη είναι τα υλικά της φιλίας τους...


Τις συνάντησα ένα ηλιόλουστο, φθινοπωρινό πρωινό σε ένα καφέ στο Γκάζι και κατευθείαν με έβαλαν στην όμορφη και σημαντική σχέση τους. Η Πατρινή Έφη, που βραβεύτηκε με την ερμηνεία της στην ταινία της 45 τετραγωνικά και η κολλητή της φίλη Μαριάνθη Φωτάκη, που έγινε γνωστή από το ρόλο της Τασούλας στη σειρά του MEGA Μ+Μ, κουβαλούν και μεταδίδουν αισιοδοξία σε μια εποχή που όλα βουλιάζουν. Πατάνε γερά στα πόδια τους, τρέχουν όλη μέρα, δουλεύουν και οι δύο σε μπαρ της πρωτεύουσας για να τα βγάλουν πέρα οικονομικά, θέτουν στόχους, ελπίζουν και δε φοβούνται τίποτα διότι έχει η μια την άλλη...


-Πώς ξεκίνησε η φιλία σας;
Έφη: Θυμάμαι ήμασταν στις πρώτες μέρες των προβών για την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» και η Μαριάνθη ήταν μέσα στο καμαρίνι κρυμμένη, πήγα και της έπιασα εγώ την κουβέντα. Χωρίς, να την ξέρω, ένιωθα ότι είναι πολύ καλός άνθρωπος. Η Μαριάνθη ήταν, όμως, κλειστή. Στα διαλείμματα των προβών εξαφανιζόταν και ειδικά στις αρχές ήταν ιδιαίτερα αποστασιοποιημένη... Οι πρόβες ήταν πολύ δύσκολες και μας έφεραν κοντά. Στο μεταξύ, εκείνο το καλοκαίρι, κατά τη διάρκεια της περιοδείας, μείναμε μαζί σε αρκετά μέρη και αρχίζαμε να δενόμαστε.

Μαριάνθη: Στην αρχή, ήμουν πολύ ντροπαλή. Ήμουν, γενικότερα, πολύ εσωστρεφής και ιδιαίτερα επιφυλακτική με τους ανθρώπους.

-Με την Έφη, πώς σου έφυγαν οι επιφυλάξεις και γίνατε φίλες;
Μαριάνθη: Στο θέατρο, οι ηθοποιοί ξαφνικά έρχονται κοντά κατά την διάρκεια των παραστάσεων και έπειτα εξαφανίζονται. Με την Έφη, δεν συνέβη αυτό εξαιτίας της σταθερότητας και της ειλικρίνειας του χαρακτήρα της.
Έφη: Μετά την Ιφιγένεια εν Αυλίδι, δουλέψαμε μαζί στις παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ: Δον Ζουάν καιWhatever και έχουμε συμμετάσχει και οι δύο στο σήριαλ Ιωάννα της Καρδιάς της Μιρέλλας Παπαοικονόμου. Όπως καταλαβαίνεις, έχουμε ζήσει πολλές δυσκολίες εντός δουλειάς αλλά και πολλές εκτός. Έχουμε περάσει περιόδους απίστευτης μαυρίλας που η μια είχε την άλλη.. Υπάρχει μεταξύ μας ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας.

-Δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ σας, τη δεδομένη στιγμή που κάνετε την ίδια δουλειά;
Μαριάνθη: Ακριβώς το αντίθετο. Η μία κινητοποιεί την άλλη. Υπάρχει υποστήριξη και ενθάρρυνση και από τις δύο πλευρές. Μεγαλώνοντας, καταλαβαίνεις ότι ο ανταγωνισμός δεν σε πάει πουθενά. Προσπαθείς να δεις ποιο είναι το καλύτερο για τον εαυτό σου και προσπαθείς να το πραγματοποιήσεις.
Έφη: Βοηθάει πραγματικά η μία την άλλη... Η Μαριάνθη πριν τρία χρόνια μου πρότεινε να πάω σε μια οντισιόν στο θέατρο Τέχνης για το έργο Το παιχνίδι του έρωτα και της τύχης του Μαριβώ. Επέμενε να πάω, εγώ της έλεγα ότι αποκλείεται να με πάρουν. Χάρη σε αυτήν, πήγα και τελικά με πήραν. Της το χρωστάω.

-Υπάρχουν στιγμές και καταστάσεις που έχετε ζήσει στην Πάτρα και τις θυμάστε έντονα;
Έφη: Τρελά ξενύχτια στον Νότο και στον παλιό Καραβίτη στην Αγίου Νικολάου. Έχουμε περάσει απίστευτες βραδιές συζητήσεων αλλά και τρελών πάρτυ με όλο το θίασο να χορεύουμε μέχρι το πρωί.

-Αγαπημένη βόλτα στην Πάτρα;
Μαριάνθη: Ήταν τα γενέθλια της Έφης και έτυχε να έχουμε ρεπό και πήγαμε για μπανάκι στο Ρίο. Είχε αρχίσει να πέφτει ο ήλιος και η Έφη είχε τη φαεινή ιδέα να με κεράσει ούζο και ποικιλία. Ήταν κάτι απλό αλλά τόσο μαγικό. Περάσαμε υπέροχα...
Έφη: Βλέπαμε το ηλιοβασίλεμα και ήμασταν δίπλα στη θάλασσα, πίναμε ουζάκια, συζητάγαμε και ήταν όλο ένα θαύμα! Εκείνη την ήμερα εξομολογηθήκαμε πολλά και εξελίχθηκε μια από τις πιο όμορφες μέρες της φιλίας μας.

-Μαριάνθη, εκτός από τις 9 παραστάσεις που έχεις συνεργαστεί με το ΔΗΠΕΘΕ, στην πόλη μας έζησες και ένα μεγάλο έρωτα...
Μαριάνθη: Ένας από τους λόγους που με κράτησε αυτή η πόλη, ήταν και η σχέση που είχα για 7 χρόνια. Τα χρόνια που έζησα την Πάτρα ήταν πολύ σημαντικά για μένα. Με εξέλιξαν σε όλα τα επίπεδα της ζωής μου. Συνεργάστηκα με τον Βασίλη Παπαβασιλείου, τη Μάγια Λυμπεροπούλου και νιώθω τυχερή που έκανα τις πρώτες μας δουλειές με τόσο σπουδαίους ανθρώπους του θεάτρου. Παράλληλα με τις παραστάσεις, έζησα μια πολύ όμορφη σχέση! Ήταν μια σχέση ζωής... Δεν είμαστε πλέον μαζί αλλά συνεχίζουμε να έχουμε επικοινωνία. Η Έφη, την έχει ζήσει αυτή τη σχέση...

-Έφη, πώς ένιωσες όταν η Μαριάνθη σου είπε ότι θα χωρίσει μετά από τόσα χρόνια σχέσης;
Έφη: Στεναχωρήθηκα πολύ. Δεν το περίμενα.
Μαριάνθη: Όλες οι ερωτικές σχέσεις δεν καταλήγουν σε ένα γάμο και σε ένα παιδί. Δεν έχει σημασία ότι χωρίσαμε. Σημασία έχει ότι από τη σχέση αυτή, έχω μόνο όμορφα πράγματα να θυμάμαι...

-Άρα, η Πάτρα είναι η δεύτερη πόλη σου;
Μαριάνθη: Ναι και για κάποια περίοδο της ζωής μου ήταν η πρώτη!
















-Έφη, εσύ κατεβαίνεις συχνά στην Πάτρα;
Έφη: Σπάνια. Κατεβαίνω Χριστούγεννα για να δω τους γονείς μου και τη γιαγιά μου. Το καλοκαίρι έρχομαι αλλά κυρίως πηγαίνω στο εξοχικό μου στα Σελιανίτικα. Θέλω, όμως, να παίρνω τη δόση μου από την Πάτρα. Μου αρέσει να κατεβαίνω στο κέντρο και να συναντώ παλιούς φίλους.

-Σχολείο που πήγες;
Έφη: Στην πρώτη Λυκείου πήγα στο Κλασσικό και εκεί ένιωθα σαν τη μύγα μέσα στο γάλα, δεν με άντεξαν και δεν τους άντεξα. Ήταν λίγο περίεργα τα πράγματα για τη δική μου αντιδραστική ιδιοσυγκρασία, πήγα δευτέρα Λυκείου στο 6ο και ένιωσα εκεί ότι ήμουν στο περιβάλλον μου.

-Κουβαλάς ένα ωραίο τσαμπουκά. Αυτό το αντιδραστικό στοιχείο σε βοηθάει;
Έφη: Κάποιες φορές με βοηθάει, και κάποιες άλλες τρομάζω τους συνεργάτες μου και τους δικούς μου ανθρώπους.
Μαριάνθη: Η Έφη, εκτός από τον έντονο δυναμισμό που τη χαρακτηρίζει, έχει και μια πλευρά ιδιαίτερα ευαίσθητη. Σε άτομα που νιώθει ασφαλής, αποκαλύπτει και τα πιο ευαίσθητα κομμάτια της.
Έφη: Νιώθω καλά και όταν κλαίω και όταν γελάω και δεν ντρέπομαι να εξωτερικεύσω τα συναισθήματα μου.

-Έχεις κλάψει για κάποιον μεγάλο έρωτα;
Έφη: Πάρα πολύ! Πολύ κλάμα. Έχω ρίξει κουβάδες κλάμα!
-Τώρα, έχεις σχέση;
Έφη: Είμαι μόνη μου και την περίοδο αυτή προσπαθώ να συμφιλιωθώ με όλα τα στραβά μου. Και όταν συμφιλιωθώ, θέλω να βρω τη σταθερότητα στα προσωπικά μου και στα επαγγελματικά.

-Μαριάνθη, εσύ;
Μαριάνθη: Είμαι ακριβώς στην ίδια φάση που είναι και η φίλη μου.

-Θα ερχόσασταν πάλι στην Πάτρα για να συνεργαστείτε με το ΔΗΠΕΘΕ;
Μαριάνθη: Ναι, θα το έκανα με χαρά. Αλλά για να αφήσω τη βάση μου που είναι η Αθήνα πρέπει να έχω ένα ισχυρό κίνητρο. Δεν είναι εύκολο να αφήνεις το σπίτι σου και να ζεις σε μια άλλη πόλη. Πέρα από το οικονομικό που παίζει σημαντικό ρόλο, θα ερχόμουν εάν είναι μια δουλειά με καλούς συνεργάτες και καλό ρόλο.
Έφη: Συμφωνώ απόλυτα. Θα ερχόμουν και θα το έκανα με μεγάλη χαρά που θα ήμουν σπίτι μου με την οικογένεια μου.

-Μαριάνθη, ετοιμάζεσαι να συνεργαστείς στο θέατρο με τον Νίκο Μουτσινά και την Μαρία Σολωμού.
Μαριάνθη: Πρόκειται για ένα έργο που έχει γράψει ο Νίκος Μουτσινάς και η Τζένη Διαγούπη και λέγεται «Ψέκασα την Ελίζα», θα ανέβει στο θέατρο Χώρα από τα μέσα Νοεμβρίου για κάθε Δευτέρα και Τρίτη και παίζουν οι δύο συγγραφείς του έργου, η Μαρία Σολωμού, η Αγγελική Δημητρακοπούλου, ο Γρηγόρης Σταμούλης και εγώ.

-Πώς είναι να συνεργάζεσαι με Σολωμού και Μουτσινά;
Μαριάνθη: Είναι εξαιρετικοί. Είναι παιδιά με πολύ κέφι και αυτή η ευχάριστη διάθεση μου είχε λείψει. Το έργο είναι μια μαύρη κωμωδία και νομίζω θα έχει πολύ γέλιο. Υποδύομαι μια κοπέλα πολύ καταπιεσμένη που προσπαθεί να δημιουργήσει σχέση με το άλλο φύλο και δεν τα καταφέρνει... Επίσης, θα βρίσκομαι στο Ίδρυμα Θεοχαράκη σε μια παιδική παράσταση που λέγεται «Ο κώδικάς του κοντού δράκου».

-45 τετραγωνικά, η ταινία του Στράτου Τζίτζη που πρωταγωνίστησες, Έφη, και πρόσφατα απέσπασες το βραβείο της καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας», ενώ λίγο καιρό πριν κέρδισες και το βραβείο «Χρυσή Αφροδίτη» στο αντίστοιχο φεστιβάλ της Κύπρου. Περίμενες ότι θα βραβευόσουν;
Έφη: Δεν τα περίμενα με τίποτα. Χάρηκα πολύ και νιώθω ότι μου έδωσαν ένα πολύ ωραίο δώρο. Η ταινία έγινε με πολύ λίγα χρήματα και πήγε καλά για τα δεδομένα της εποχής.

-Οι δικοί σου τι σου είπαν όταν είδαν την ταινία;
Έφη: Η αδερφή μου έκλαιγε μόλις την είδε. Είναι παντρεμένη και μένει στο Κατάρ και παρακολούθησε την ταινία σε dvd. Δεν έχω μεγαλύτερη θαυμάστρια από αυτήν! Παράλληλα, είναι αυστηρή μαζί μου. Αν κάτι δεν της αρέσει, θα μου το πει.

-Σου λείπει;
Έφη: Μου λείπει πολύ. Ευτυχώς έρχεται συχνά.
















-Πώς ένιωσες όταν σε πήρε ο σκηνοθέτης και σου είπε ότι τελικά εσύ θα υποδυθείς τη Χριστίνα των 45 τετραγωνικών μέτρων;
Έφη: Πήρα το ρόλο μετά από πολλά δοκιμαστικά. Όταν, τελικά, μου το ανακοίνωσε, πετούσα από τη χαρά μου! Ήταν όνειρο ζωής να κάνω μια ταινία μεγάλου μήκους. Εξάλλου το σινεμά ήταν αυτό που με ώθησε να γίνω ηθοποιός. Πάντως, περίμενα ότι μετά την ταινία ο δρόμος θα ήταν πιο εύκολος και θα προέκυπταν δουλειές. Μπορεί σε βάθος χρόνου να έρθουν. Μού έγιναν κάποιες προτάσεις αλλά δεν είχαν οικονομικές απολαβές. Αρνούμαι, πλέον, να δουλέψω στο θέατρο χωρίς χρήματα.

-Η λογιστική μπήκε και βγήκε από τη ζωή σου γρήγορα;
Έφη: Μοιραίο λάθος να σπουδάσω λογιστική. Έφυγα από τη σχολή λίγο πριν πάρω το πτυχίο μου. Εάν γινόμουν λογίστρια, νομίζω θα είχα καταστρέψει πολύ κόσμο και τον εαυτό μου.

-Οι δικοί σου ήταν θετικοί για να σπουδάσεις θέατρο;
Έφη: Τους το ανακοίνωσα απλά και έφυγα. Δεν τους είχα προετοιμάσει ότι θέλω να σπουδάσω θέατρο.. Δεν το ήξεραν ότι ήθελα να γίνω ηθοποιός. Ήμουν 22 ετών όταν ήρθα στην Αθήνα, για να σπουδάσω στη δραματική σχολή του Γιώργου Κιμούλη.


-Για να τα βγάλετε πέρα οικονομικά, εργάζεστε εδώ και χρόνια σε μπαρ. Σας εκνευρίζει που δεν μπορείτε να κερδίσετε χρήματα από την κύρια επαγγελματική σας δραστηριότητα και αναγκάζεστε να κάνετε και δεύτερη δουλειά;

Μαριάνθη: Με θυμώνει πολύ διότι το να δουλεύεις νύχτα σε μπαρ είναι μια δύσκολη δουλειά και το ξενύχτι είναι φριχτό. Η νύχτα, όμως, είναι και σχολείο. Παρατηρώ τους ανθρώπους μέσα στο μπαρ, επεξεργάζομαι τις συμπεριφορές τους και όλο αυτό το μετατρέπω σε υλικό για τη δουλειά μου στο θέατρο.

Έφη: Δεν αντιμετωπίζω με ηττοπάθεια το γεγονός ότι κάνω δεύτερη δουλειά. Είναι επιλογή μου.Νομίζω ότι δεν θα μπορέσω να ξαναδουλέψω σε μπαρ διότι έχω κουραστεί πολύ. Πάντως, πλέον στα μπαρ βλέπεις ανθρώπους με κατεβασμένα κεφάλια να μιλούν για την κρίση και τα οικονομικά τους προβλήματα, το φλερτ έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

-Για το τέλος, θέλω να σας ρωτήσω τι είναι αυτό που αγαπάει περισσότερο η μια στην άλλη;

Μαριάνθη: Η Έφη είναι μαχήτρια, εκεί που νομίζει ότι δεν αντέχει άλλο, βρίσκει τον τρόπο να ξαναγεννηθεί.
Έφη: Η Μαριάνθη είναι αυθεντικός, καθαρός άνθρωπος. Μου δίνει κουράγιο για να συνεχίζω. Όταν πάω σπίτι της διαλυμένη, ξαπλώνω στον καναπέ της και με την καλοσύνη και το χαμόγελο της με ηρεμεί.

*το πλήρες όνομα της Έφης είναι η Ευσταθία.

Φωτογραφίες: Βασίλης Σπύρου


H συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Trip τον Νοέμβρη του 2011

Ευχαριστούμε πολύ την εταιρεία πολιτισμού «ΧΩΡΟΣ 12Α» (Κύπρου 12Α) για τη “φιλοξενία” κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης.


Δεν υπάρχουν σχόλια: