22/7/11

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΟΚΟΣ

Ο έρωτας εκτός από τις γλυκανάλατες στιγμές του, κουβαλάει και τρόμους. Δεν τρομάζεις κάθε φορά που δείχνεις τι πραγματικά είσαι; Ένας τρόμος που πολλαπλασιάζεται όταν καταλαβαίνεις ότι τι εγώ μικραίνει μόνο με το εσύ. Ο εικαστικός Στέφανος Ρόκος μέσα από την καινούργια ενότητα των έργων του μεταφέρεται σ’ έναν άλλο πλανήτη ανιχνεύοντας τις διαδρομές του ερωτά και της σκιάς, του τρόμου και του ρομάντζου. Το εξώφυλλο αυτού του τεύχους είναι δική του δημιουργία και αποτέλεσε μόνο την αφορμή για να τον συναντήσουμε..

«Για ένα μεγάλο μέρος της καλλιτεχνικής μου πορείας ευθύνονται  οι γονείς μου, αφού και οι δύο είναι εικαστικοί. Ο αδερφός μου ο Δημήτρης (επίσης καλλιτέχνης) κι εγώ μεγαλώσαμε σε σπίτι με δύο εργαστήρια, ένα γλυπτικής και ένα χαρακτικής. Από μικρά μας έπαιρναν μαζί τους σε εκθέσεις, μουσεία, ταξίδια. Τελευταία σκέφτομαι συχνά πόσο πολύ με έχουν επηρεάσει οι εικόνες, τα χρώματα και η ατμόσφαιρα από τις παραστάσεις του Κουν στην Επίδαυρο, που παρακολούθησα από κοντά όταν ήμουν 5-6 χρονών. Είναι κάτι που το βλέπω πια στα έργα μου».

«Έχοντας κάνει αρκετά εξώφυλλα cd σε αγαπημένους μου καλλιτέχνες, όπως είναι οι Interstellar Overdrive, oι Sigmatropic, ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Παύλος Παυλίδης, ο Χρήστος Λεοντής, η Krista Muir, εμπνεόμενος από το έργο τους, και έχοντας ασχοληθεί σοβαρά όλα αυτά τα χρόνια με την μουσική με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, κυρίως μέσω του Κορμοράνου (σ.σ είναι μέλος της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας πολιτιστικών εκδηλώσεων «ο Κορμοράνος»), ένιωσα πως είχε φτάσει η στιγμή να επιχειρήσω το αντίθετο, δηλαδή να δω τι μουσική μπορεί να βγει από τους φίλους και συνεργάτες μουσικούς, αυτή τη φορά καθώς αυτοί παρατηρούν την καινούργια ενότητα των έργων μου με τίτλο “Τρόμος και Ρομάντζο σε Έναν Άλλον Πλανήτη”. Όλα έγιναν φυσικά και εύκολα, παρά την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος. Είναι πραγματικά συγκινητικό να συνειδητοποιώ κάθε φορά ότι 18 μουσικοί που ανέκαθεν εκτιμούσα και θαύμαζα συντονίστηκαν, δούλεψαν πάνω σε αυτό το project και έγραψαν τραγούδια που θα αποτελούσαν ούτως ή άλλως πηγή έμπνευσης για τη ζωγραφική μου αν τα άκουγα ως απλός ακροατής».

«Όταν είναι κανείς υγιής και ζει στην εποχή του και στον κόσμο του ταυτόχρονα, μπορεί να απολαμβάνει αυτό που εγώ καταλαβαίνω ως χαρά της ζωής. Είμαι χαρούμενος και περήφανος που μέχρι σήμερα μπορώ να ζω από την ζωγραφική μου, γιατί είναι ο καταλληλότερος τρόπος να εκφράζομαι».

«Θέλω τα συστατικά του κάθε πίνακα που δημιουργώ να είναι το φως, το σκοτάδι, το ρομάντζο και το χιούμορ. Θέλω να βγάζει ένα γλυκόπικρο συναίσθημα. Σαν το Bittersweet των Roxy Music... Θέλω πίσω από την εικόνα να υπάρχει μια αφήγηση».

«Περνάω τις περισσότερες ώρες της ημέρας μόνος μου δουλεύοντας στο εργαστήριό μου. Μου είναι απαραίτητο, δεν μπορώ να συγκεντρωθώ διαφορετικά. Αλλά είναι κάτι που μου αρέσει και το επιδιώκω. Παρ’ όλ’αυτά, δεν έχει τύχει ποτέ να αισθανθώ πραγματικά μόνος. Έχω καλούς φίλους, με τους οποίους μπορώ να μοιραστώ τα πάντα, και που κατανοούν απόλυτα αυτήν μου την ανάγκη».
 «Κατά τη γνώμη μου η σοβαρή ενασχόληση με την Τέχνη δεν είναι χόμπυ, συνεπώς μάλλον είναι επάγγελμα».

«Ο Καμίνης δε μπορεί να σώσει την Αθήνα από το χάλι.  Πιστεύω όμως ότι θα μπορούσε ο Marilyn Manson ή ο Frank Drebin, αλλά δυστυχώς πέθανε πριν λίγες μέρες».


Info
Στα  site www.horrorandromance.com (της έκθεσης) και www.stefanosrokos.gr θα μάθεις και θα δεις ακόμα περισσότερα για τον Στέφανο Ρόκο και για τη μουσική συλλογή “Τρόμος και Ρομάντζο σε Έναν Άλλον Πλανήτη” που «προέκυψε» από τις  νέες εικαστικές δημιουργίες του. 



(Δημοσιεύτηκε Νοέμβριο 2010 στο περιοδικό Υποβρύχιο)

Δεν υπάρχουν σχόλια: